Adobe Illustrator öğreticisi: Illustrator'da Kukla Çarpıtma aracını kullanma

Adobe Illustrator'ın nispeten yeni Puppet Warp özelliği, özellikle bir karakteri pozlamak veya yeniden konumlandırmak için şekilleri ve çizgileri ayarlamak için gerçekten harika ve basit bir araçtır.

Adobe Illustrator öğreticisi: Illustrator'da Kukla Çarpıtma aracını kullanma

Giriş

Bu Illustrator eğitiminde, Ben O'Brien, Kukla Çarpıtma aracına nasıl başlayacağınızı ve çeşitli işlevlerini nasıl kullanacağınızı ele alıyor. Aracı kullanarak poz hazırlarken karakterleri nasıl teçhiz edeceğinizi, grafik çizgilerini veya nesneleri ayarlamak için nasıl kullanacağınızı ve bir karaktere kişilik katmak için becerilerinizi nasıl kullanacağınızı gösterecek.

Bu eğitimin odak noktası karakterler olsa da, Kukla Çarpıtma aracının tipografiden soyut sanata kadar her şeyi oynamak, deforme etmek veya düzeltmek için kullanılabileceğini unutmayın.

Puppet Warp aracı için gerekli olan işlem oldukça basittir, ancak harika fikirlerle çalışmanıza, illüstrasyon stiliniz veya çalışmanızın konusu ne olursa olsun bir dizi şekilde uygulanabilir.

Aşama 1

Yeni araçları denerken, genellikle en iyisi, basit bir öğe setiyle bir kompozisyonla başlamaktır, böylece teknik özellikleri tanımaya konsantre olabilirsiniz.

Bu eğitimin girişinde gördüğünüz örnek için, küçük bir grup insandan biriyle çalışıyorum - her biri kendi kişiliğine sahip, ancak basit bir formda kalıyor. Her birini ayrı ayrı oluşturmak yerine, tek bir temel karakter oluşturacağım, onu poz için hazırlayacağım ve ardından bireyleri yaratmak için bunu kopyalayıp değiştireceğim.

Adım 2

İlk önce Kalem veya Kurşun Kalem araçlarını (veya geometrik şekilleri) kullanarak bir vektör karakteri oluşturun. Genellikle simetrik bir karakter kullanarak işleri basitleştirebilir.

Bu durumda kollarım ve bacaklarım ayrı nesnelerdir. Tişört gövdesi gövde ve kollara ayrılmıştır.

Burada katı nesnelerden oluşan bir sanat eseri üzerinde çalışıyorum, ancak Puppet Warp aracı çizgi çalışmasına da uygulanabilir. Bunun nasıl yapılacağını daha sonraki bir adımda, tek bir kontrast şekli olan bir karakteri kullanmaya bakacağımız zaman göstereceğim.

Aşama 3

Seçim aracını kullanarak çalışmak istediğiniz her vücut parçasını vurgulayın ve Kukla Çarpıtma aracına tıklayın. Bu yeni aracın parmak izi simgesi vardır, Araç Çubuğundaki Serbest Dönüştürme aracı ile gruplandırılabilir.

Illustrator uygulamasının resminizin üzerine üçgen bir desen yerleştirdiğini göreceksiniz. Bu ağ gerekli değildir ve ekranın üst kısmındaki 'Mesh'i Göster' kutusunun işareti kaldırılarak kaldırılabilir.

4.Adım

İnsan vücudunda örneğin dirsek üzerinde bir eklemin olacağı yere tıklamanız yeterlidir. Aracın bu noktaya noktalı bir dış halka ile bir daire yerleştirdiğini göreceksiniz.

Olası her eklemde pimleri kullanarak daha fazla nokta yerleştirin veya 'donatın'.

Adım 5

Her iki uca da bir pim yerleştirerek her uzuv veya vücut kısmının sabitlendiğinden emin olun. Kolların omuzlarında ve bacaklarda kalçalarda bir iğne olmalıdır. Bunun nedeni, bir vücut parçasının yalnızca ortasını tutturursanız, onu bükmeye çalıştığınızda o iğnenin etrafında dönmesidir.

6.Adım

Karakteriniz teçhizatlandırılmış haldeyken, iğnelerinizden birine tıklayıp sürüklemek için aracı kullanmayı deneyin, şekli nasıl hareket ettirdiğini ve aynı şekildeki diğer iğneleri sabit tuttuğunu göreceksiniz. İğnelerinin her birini nereye sürüklediğinize bağlı olarak tek şekli nasıl ayarlayabileceğinizi göreceksiniz.

Not: Bir poz oluştururken nasıl hareket ettiğimizi, eğdiğimizi veya büktüğümüzü her zaman dikkate almaya değer. Gerçek insanların nasıl durduğuna bakın - kendinizin, arkadaşlarınızın veya ailenizin bu pozda nasıl 'takıldıklarını' görmek için fotoğraflarını çekin.

7. Adım

Her iğnenin etrafında bir dış halka vardır, Kukla Çarpıtma aracı imlecini o halkanın içine yerleştirirseniz (ancak orta pime yerleştirmezseniz), daha sonra pimi döndürebilir ve şekillerle (örneğin bu Bay Tickle benzeri kol)

8. Adım

Bir karakteri poza çevirirken, vücudun bir bölümü doğru görünmüyorsa, başka bir raptiye ekleyin ve bunu bir bütün olarak vücut şekli için doğru konuma sürükleyin.

9. Adım

Burada daha doğal bir şekil için midenin kıvrımını yumuşattım.

10.Adım

Bu noktada, Kukla Çarpıtma aracının küçük, ince hareketler için harika olduğunu ve bazı illüstrasyon stillerine inanılmaz derecede uygun olduğunu belirteceğim - ancak herhangi bir karakteri sihirli bir şekilde herhangi bir konuma değiştirmeyecek, eğer ayakta duran bir karakteri canlandırırsanız, Çalıştırmayı beklemiyorum.

11. Adım

Daha gevşek, daha çizgi film benzeri bir çarpıtma efekti için baştan başlayın ama karakterinizi tek bir şekle dönüştürün. Bunu, orijinal karakterinizi birden çok parçasında vurgulayarak ve Yol Bulucu panelindeki ( Pencere> Yol Bulucu ) 'Birleştir' düğmesini kullanarak yapabilirsiniz .

Adım 12

Yine, karakterinizi tüm ana eklemlerde Kukla Çarpıtma pimlerini kullanarak donatın. Şimdi pimleri tıklayıp sürüklerseniz, tüm karakterin daha fazla bükülmeye ve ayarlanmaya başladığını ve potansiyel olarak bazı dinamik, akıcı pozlar oluşturduğunu göreceksiniz. Bu, çizgi film squash ve streç efektleri için harika.

Adım: 13

Bir karakteri canlandırırken daima ruh halini ve kişiliği göz önünde bulundurun. Buradaki karakter utangaç ve güvensiz hissediyor, bu yüzden kollarını arkasından hareket ettirdim ve sonra sanki saklanıyormuş gibi bir tarafa eğilmek için tüm vücudunu eğdim.

14. adım

Gevşek karakterlere bir alternatif, tek bir katı şekle uyan karakterlerle çalışmaktır.

Bu köpek, gözleri ayrı bir katmanda olan bir şekildir. Vücudu sadece 5 pimle donattım ve mükemmel daireler kalmasını sağlamak için gözleri ayrı ayrı hareket ettireceğim.

Adım: 15

Burada görebileceğiniz gibi, birkaç basit çözgü böylesine basit bir karaktere çok fazla kişilik ve ilgi katabilir. Karakterin her bölümüyle oynayın, bir ayağınızı ileri veya geri hareket ettirmek bile pozisyonu farklı bir hikaye anlatacak kadar değiştirebilir.

16.Adım

Sadece birkaç basit ince ayar ile aynı fiziksel şekle farklı pozisyonlar uygulamayı deneyin - ve belki kıyafetlerini veya saçlarını değiştirerek - çok sayıda kişiliği, karakter özelliğini ve tutumu uyandırabilirsiniz.

17.Adım

Kukla Çarpıtma aracı bunu basitçe yaptığı için - eğilir - bazı şekiller veya detaylar bu şekilde taşınamayacak kadar karmaşık olabilir. Bu durumda, her zaman doğru olduklarından emin olmak için ellerinizi, elbiseleri ve diğer ayrıntıları bükmeden ayrı ayrı eklemelisiniz.

18.Adım

Her karakter aynı fiziksel formla başladı, pozlandı ve ardından her birine kendi kişiliğini ve tarzını vermek için bazı özelleştirilmiş varlıklar eklendi.

Not: Sitemizdeki bağlantılar üzerinden satın aldığınızda, size hiçbir ekstra ücret ödemeden komisyon kazanabiliriz. Bu, editoryal bağımsızlığımızı etkilemez.

tepkiniz nedir?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0